1. Eerste vrijblijvende afspraak
Nadat er contact is gelegd en u benieuwd bent of onze oplossing wellicht geschikt is voor uw organisatie, komen we bij u langs. Elke organisatie is uniek, dus we bespreken uitgebreid de eisen en wensen die u aan onze software stelt. Tijdens deze eerste vrijblijvende afspraak is er ook ruimte om een bestaande oplossing uitgebreid te bekijken.
2. Voorstel en overeenkomst
Op basis van de behoefteanalyse wordt een voorstel gedaan, inclusief een overzicht van de diensten, kosten en tijdlijn. Na overeenstemming wordt een contract opgesteld en ondertekend.
3. Aanpassing en ontwikkeling
Er wordt zo snel mogelijk een basisversie opgeleverd, waarna in een aantal sprints de software wordt aangepast aan de specifieke eisen en wensen van de klant. Eventuele extra functies of maatwerkoplossingen worden in deze fase ook ontwikkeld.
4. Training en ondersteuning
Omdat er mensen vanuit verschillende rollen gebruik kunnen maken van de applicatie, is het van belang ze mee te nemen in het gebruik er van. Door voor het begin van de implementatie een training te organiseren, wordt de adaptatie van de applicatie in de organisatie vergroot en de medewerkertevredenheid stijgt hierdoor. Trainingssessies worden georganiseerd voor de medewerkers van de klant om hen vertrouwd te maken met de software en ondersteunend materiaal, zoals handleidingen en video-tutorials, wordt verstrekt.
5. Implementatie en migratie
De software wordt geïmplementeerd in de organisatie. Dat betekent dat de software in gebruik wordt genomen en de medewerkers er mee aan de slag gaan. Zijn er nog gegevens uit legacy systemen die overgezet moeten worden, dan gebeurt dat in deze fase. Wij bieden ondersteuning tijdens de implementatiefase om een soepele overgang te waarborgen.
Tijdens de eerste dagen en weken dat de applicatie in gebruik is, houden we de vinger aan de pols: waar lopen medewerkers tegenaan, zijn er vragen of problemen?
6. Feedback en evaluatie
Na implementatie wordt feedback verzameld om de prestaties en gebruiksvriendelijkheid van de software te evalueren. Eventuele aanpassingen of updates worden doorgevoerd op basis van deze feedback. In overleg wordt besloten of er ook een fysieke evaluatie plaatsvindt.
7. Doorlopende ondersteuning en updates
Wij bieden doorlopende technische ondersteuning en regelmatige updates om de software actueel en effectief te houden. Periodieke check-ins en evaluaties worden gepland om de tevredenheid van de klant te waarborgen en nieuwe behoeften te identificeren.